Споживачу

  • Споживач повинен мати заключений Договір з Оператором системи розподілу, до якого підключені об’єкти Споживача;
  • Електропостачальник має мати заключений Договір з відповідним Оператором системи розподілу;
  • Споживач є стороною діючих договорів:
    • про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії;
    • про постачання електричної енергії споживачу або про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, або про постачання електричної енергії постачальником «останньої надії»;
    • про надання послуг комерційного обліку електричної енергії, крім випадків, коли роль постачальника послуг комерційного обліку виконує оператор системи, до мереж якого приєднаний цей споживач
  • За усіма точками комерційного обліку на об’єкті (об’єктах) споживача, за якими здійснюється (планується) постачання електричної енергії, укладено договір з постачальником послуг комерційного обліку;
  • Відсутній факт припинення/призупинення постачання електричної енергії або надання послуг з розподілу;
  • Відсутня прострочена заборгованість за договорами про постачання електричної енергії або про надання послуг системи розподілу/передачі.
  • Постачання електричної енергії на роздрібному ринку

Тарифи на постачання електричної енергії є зазначеними у наших комерційних пропозиціях в розділі "Договірна документація".

Наше підприємство також здійснює індивідуальний підхід до кожного Споживача, тому розрахунок ціни на електричну енергію здійснюється індивідуально та залежить від значної кількості факторів.

Тариф на електричну енергію складається з:

  • ціна купівлі електричної енергії на Оптовому ринку електричної енергії;
  • тариф на послуги Електропостачальника;
  • тариф на послуги Оператора системи розподілу, розрахований на відповідному класі напруги та затверджений Регулятором (для споживачів, які обрали комерційну пропозицію, що обумовлює оплату за розподіл електричної енергії через Електропостачальника).
  • тариф на послуги Оператора системи передачі(ПрАТ НЕК Укренерго);

Стандарти якості надання послуг з електропостачання

З 24 жовтня 2018 року набрав чинності Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання , затверджений постановою НКРЕКП від 12.06.2018 №375 (далі – Порядок). Даний Порядок запроваджує загальні та гарантовані стандарти якості надання послуг, встановлює процедуру надання та розміри компенсацій споживачам за недотримання гарантованих стандартів.

До гарантованих стандартів якості належать:

  • У разі недотримання стандартів енергопостачальник або електророзподільне підприємство сплачує споживачу компенсацію.
  • Компенсація надається шляхом врахування суми як авансової плати за електроенергію на наступний розрахунковий період або в перший розрахунковий період після укладення договору.
  • Інформування споживача здійснюється через рахунок, «особистий кабінет» або офіційний лист.

Компенсація не надається у випадках, якщо недотримання стандартів було спричинено:

  1. Форс-мажорними обставинами;
  2. Діями споживача, що призвели до затримки або аварійної перерви;
  3. Діями третіх осіб, що призвели до аварійної перерви;
  4. Застосуванням графіків і протиаварійних систем зниження електроспоживання для запобігання порушенням режиму роботи об’єднаної енергетичної системи України.

Покази лічильників, які мають АСКОЕ, зчитуються станом на 00:00 годину 1-ого числа місяця відповідним Оператором АСКОЕ, якого обрав споживач, та передаються до Оператора системи розподілу.

Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), Представник електропостачальника має право на безперешкодний доступ (за пред’явленням службового посвідчення) до розрахункових засобів вимірювальної техніки Споживача для перевірки показів щодо фактично використаних обсягів електричної енергії та разом із Споживачем проводити звіряння фактично використаних обсягів з підписанням відповідного акта.

Оплата вартості спожитої електричної енергії здійснюється Споживачем виключно шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника. Оплата вважається здійсненою після надходження всієї суми коштів на рахунок Постачальника. Рахунок Постачальника зазначається у платіжних документах, у тому числі у разі його зміни. Оплата має бути здійснена у строк, визначений у рахунку, який не може бути меншим ніж 5 робочих днів з моменту отримання.

Якщо Споживач не здійснив оплату у строки, передбачені комерційною пропозицією, Постачальник має право здійснити заходи з припинення постачання електричної енергії Споживачу у порядку, визначеному ПРРЕЕ.

🔗 Загальний порядок зняття показів

Споживач у разі порушення його прав та законних інтересів першочергово має звернутись до учасника роздрібного ринку зі зверненням/скаргою/претензією щодо усунення порушення та відновлення прав та законних інтересів споживача.

До звернення споживач має додати наявні оригінали або копії рішень за його попередніми зверненнями, а також інші документи, необхідні для розгляду, які після розгляду повертаються споживачу.

Якщо звернення не містить необхідних даних для прийняття обґрунтованого рішення, учасник роздрібного ринку може протягом 3 календарних днів звернутися до споживача за додатковою інформацією. Ненадання інформації не є підставою для відмови у розгляді.

Способи подання письмового звернення/скарги/претензії:
  • Надіслати поштою: 79020, м.Львів, просп. В. Чорновола, 43-А;
  • Особисто або через уповноважену особу за тією ж адресою;
  • Електронною поштою: alterhol@ukr.net;
  • Через мобільний додаток «Енергетика онлайн» (Google Play / App Store).
1. Вимоги до звернення:

Звернення адресуються органам влади, підприємствам та організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення питання.

Може бути індивідуальним або колективним, усним або письмовим. Письмове звернення повинно містити повні дані про автора і підпис.

2. Заборона відмови в прийнятті та розгляді:

Звернення, оформлені належним чином, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність, або незнання мови.

3. Безоплатність розгляду:

Розгляд звернень здійснюється без стягнення плати.

4. Терміни розгляду:

Звернення розглядаються не більше одного місяця, а ті, що не потребують додаткового вивчення — невідкладно, але не пізніше 15 днів. Загальний термін вирішення питань не перевищує 45 днів.

5. Звернення, які не підлягають розгляду:

Не розглядаються письмові звернення без підпису або анонімні, а також повторні звернення з одного питання, якщо перше вже вирішено.

Порядок розгляду звернень, скарг, претензій та актів про порушення цих Правил

Припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживачу здійснюється:

1) Оператором системи:

Попередження споживача не пізніше ніж за 5 робочих днів до відключення у разі:

  • Відсутності персоналу для обслуговування електроустановок або договору на обслуговування електроустановок;
  • Недопущення представників оператора до електроустановок, пристроїв релейного захисту та комерційного обліку;
  • Заборгованості за послуги розподілу електроенергії;
  • Несплати вартості необлікованої електроенергії згідно законодавства;
  • Невиконання приписів органів виконавчої влади;
  • Закінчення терміну дії або розірвання договорів із оператором системи або постачальником «останньої надії»;
  • Порушення правил охорони електричних мереж;
  • Створення неналежних умов експлуатації електричних мереж.
2) Електропостачальником:

Попередження споживача не пізніше ніж за 10 робочих днів до відключення у разі:

  • Заборгованості з оплати спожитої електроенергії;
  • Недопущення представників електропостачальника до комерційного обліку електроенергії.

Для споживачів, визнаних банкрутами, припинення електропостачання у зв’язку із заборгованістю здійснюється без попередження, крім випадків своєчасного розрахунку поточної плати.

Попередження оформлюється письмово із зазначенням підстави, дати, часу відключення, прізвища та підпису відповідальної особи. Датою отримання вважається особисте вручення або третій день після отримання поштою.

Попередження може надаватися іншими способами, передбаченими договорами.

Якщо заборгованість є підставою для відключення, в попередженні вказується сума та період заборгованості.

У разі усунення порушень споживачем до дня відключення постачання електроенергії не припиняється.

Оператор системи протягом одного робочого дня після попередження повідомляє електропостачальника та адміністратора комерційного обліку.

Умови та порядок припинення та відновлення постачання електричної енергії споживачу

  • ПП «Альтерхол» – (068) 247-7-247
  • Кол-центр ПрАТ «Львівобленерго» – 0 800 50 15 68
  • Швидка медична допомога – 103
  • Служба порятунку – 101
  • Поліція – 102

  • Замінивши звичайні лампочки енергозберігаючими, можна в 4-5 разів заощадити споживання електроенергії.
  • Виходячи з дому надовго, вимикайте світло і електроприлади.
  • Телевізори в режимі очікування споживають близько 9 кВт/год на місяць, музичні центри – в середньому 8 кВт/год, а DVD-плеєри – близько 4 кВт/год. Сумарне енергоспоживання приладів у режимі очікування може досягати 350-400 кВт/год на рік.
  • Для приготування їжі на електроплиті використовуйте каструлі з дном, діаметр якого рівний діаметру конфорок, та вимикайте конфорку незадовго до приготування страви для заощадження електроенергії.
  • Слідкуйте за станом посуду: нерівне дно спричиняє перевитрату електроенергії до 50%. Використання скороварки зменшує витрати часу та електроенергії.
  • Використання конфорки електроплити для обігріву приміщення малоефективне й небезпечне. Краще утеплити приміщення або замінити на пластикові вікна та двері.
  • Кип'ятіть у чайнику тільки необхідну кількість води. Чайник потужністю 1,5 кВт на 10 хвилин збільшує енергоспоживання на 0,25 кВт/год. Своєчасно очищуйте чайник від накипу.
  • Використання світлорегуляторів і датчиків руху економить електроенергію, а максимальне використання природного освітлення – безкоштовне і корисне для здоров’я.
  • Правильне розташування холодильника дозволяє економити електроенергію: не ставте його поруч із плитою, обирайте прохолодне місце.
  • Побутова техніка класу А, А+ споживає в 2-3 рази менше електроенергії. Наприклад, холодильники класу А – 0,9 кВт/год на добу, класу С – 1,45 кВт/год, економія ~200 кВт/год на рік.
  • Неповне завантаження пральної машини веде до перевитрати електроенергії на 10-15%, а неправильний вибір програми прання – до 30%.

Згідно ст. 58 Закону України «Про ринок електричної енергії»:

1. Споживач має право:
  • Купувати електричну енергію для власного споживання за двосторонніми договорами та на організованих сегментах ринку, за умови укладення договору про врегулювання небалансів та договору про надання послуг з передачі електричної енергії з оператором системи передачі, а у разі приєднання до системи розподілу — договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу; або купувати електричну енергію на роздрібному ринку у електропостачальників або у виробників, що здійснюють виробництво електричної енергії на об’єктах розподіленої генерації, за правилами роздрібного ринку;
  • Змінювати електропостачальника на умовах, визначених цим Законом та правилами роздрібного ринку;
  • Отримувати електричну енергію належної якості згідно з умовами договору та стандартами якості електричної енергії;
  • На компенсацію, що застосовується у разі недотримання показників якості послуг електропостачання;
  • На відшкодування збитків, завданих внаслідок невиконання його контрагентами умов договорів, укладених на ринку електричної енергії;
  • На недискримінаційний доступ до системи передачі, систем розподілу на підставі договорів з оператором системи передачі, оператором системи розподілу відповідно до вимог кодексу системи передачі, кодексу систем розподілу;
  • На доступ до інформації щодо діяльності на ринку електричної енергії у порядку та обсягах, визначених правилами ринку та іншими нормативно-правовими актами;
  • Подавати відповідному електропостачальнику, оператору системи розподілу звернення, скарги та претензії і отримувати вмотивовані відповіді;
  • Подавати Регулятору скарги відповідно до порядку розгляду скарг та вирішення спорів;
  • Отримувати від електропостачальника інформацію, передбачену законодавством та умовами договору;
  • Отримувати повідомлення про наміри внести зміни до умов договору не пізніше ніж за 20 днів до внесення змін та у разі незгоди розірвати договір;
  • Інші права відповідно до законодавства та укладених договорів.
2. Споживач зобов’язаний:

  • Міністерство енергетики та вугільної промисловості
  • Державна інспекція з енергетичного нагляду
  • Оператор системи передачі
  • Оператор системи розподілу Львівської області
  • Оператор ринку
  • Антимонопольний комітет України
  • НКРЕКП